عکاسی سیاه و سفید (Black & white Photography)

عکاسی سیاه و سفید (Black & white Photography)

نوشته شده توسط پرند | اسفند ۹, ۱۳۹۵ | وبلاگ

کلید موفقیت در عکاسی سیاه و سفید، آموختن مشاهده جهان به صورت تک رنگ است. مهم است که یاد بگیرید همه ی سوژه ها برای عکاسی سیاه و سفید مناسب نیستند. البته نوع خاصی از عکس ها با تکیه بر رنگ ها موثر ترند. به طور مثال ایده ی «استیو مک کوری»، عکاس پرتره از دختران افغان، این است که رنگ های غنی، بخشی اصلی از یک تصویر قدرتمند اند.

عکاسان سیاه و سفید موفق این را متوجه شده اند و به دنبال سوژه هایی می گردند که در رنگ سیاه و سفید، خوب به نظر برسند. هنگامی که سوژه ی خود را ارزیابی می کنید، سعی کنید تصوری از اینکه آن در حالت سیاه و سفید چگونه به نظر میرسد داشته باشید. نتیجه ی کاری که بعد از پردازش یا چاپ عکس با تکنیک های دلخواهتان (مثل اضافه کردن بافت یا تن) خواهید داشت را، پیش تجسم کنید. با تمرین، دیدتان بسیار دقیق خواهد شد.

یک ترفند خوب برای کاربران دوربین های DSLR عکاسی در فرمت RAW است (این برای عکاسی و ویرایش عکس های سیاه و سفید بهترین فرمت است). ولی در حالت عکاسی، سیاه و سفید را انتخاب کنید. عکس به شما سیاه و سفید نشان داده خواهد شد ولی تمام اطلاعات مربوط به رنگ ها را در فایل RAW خواهید داشت تا بتوانید بعدا ویرایش و تبدیل انجام دهید. برای کمک به شما در یادگیری مشاهده به صورت تک رنگ، تمام مثال ها را در هر دو حالت رنگی و سیاه و سفید آورده ایم.

بافت

دیوار یک ساختمان قدیمی را تصور کنید، یا یک فلز زنگ زده، یا یک چوب فرسوده. هر چیز کهنه ای پر از بافت است و بافت ها در عکاسی سیاه و سفید عالی به نظر می رسند.

بافت تحت تاثیر وضعیت نور است. نور کم مایل، عموما در ساعات طلایی نزدیک به طلوع و غروب خورشید، باعث می شود بافت با وضوح بیشتری نمایان شود. نور ملایم یک روز ابری نیز می تواند بافت را نمایان تر کند، البته ممکن است به مقداری پردازش بعدی از جمله افزایش کنتراست برای بهتر شدن نیاز داشته باشد. بدترین نور برای عکاسی از بافت، نور شدید ظهر است. صافی این نوع نور باعث پنهان شدن بافت می شود.

کنتراست طیفی

ما عادت داریم رنگی ببینیم. وقتی رنگ ها به سیاه و سفید تبدیل می شوند، آنها سایه هایی از خاکستری می شوند. رنگ های روشن، روشن می شوند و رنگ های تیره، تن های تیره را تشکیل می دهند. تفاوت بین این سایه ها را کنترسات طیفی می نامیم. عکاسان سیاه و سفید از کنتراست طیفی برای ایجاد عکس های خوب استفاده می کنند.

شکل و فرم

شکل و فرم عناصر بصری بسیار مهمی هستند. هر سوژه ای هم شکل و هم فرم دارد. شکل یعنی سوژه در دو بعد چگونه به نظر می رسد. یک ضد نور (سیلوئت، silhouette)، مثل این عکس از شاخه های درخت مثالی است از شکل در یک عکس.

 

414a-photography (1)

414b-photography

414c-photography (1)

414d-photography (1)

414e-photography (1)

مطالب مرتبط

نوشته شده توسطadmin | ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
روند شکل گیری لوگ اسنپ و رفع اتهام کپی برداری  توسط یک تیم طراحی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت. چندی پیش در شبکه های مجازی تصاویری دست به دست…
نوشته شده توسطadmin | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
صدف بیوتی به عنوان یک اینفلوئنسر موفق در فضای مجازی  حضور دارد. بررسی ها و تحلیل مقایسه ای صورت گرفته با برترین پیج های موفق اینستاگرام حاکی از داده های…
نوشته شده توسطadmin | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
ارزش برند: ۲۰ میلیارد دلار تأسیس توسط فیلیپ موریس در سال ۱۹۰۲ در نیویورک داستان خلقت: فیلیپ موریس که یک تولیدکننده‌ی سیگار بریتانیایی بود، به نیویورک آمد تا سیگارهایش را آنجا…

Warning: Illegal string offset 'update_browscap' in /home/nrppar22/domains/parandoutdoor.com/public_html/wp-content/plugins/wp-statistics/includes/classes/statistics.class.php on line 157